دیار نخل و رود

دیار نخل و رود

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

ساعت

امکانات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 48
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 60
بازدید ماه : 177
بازدید کل : 98012
تعداد مطالب : 153
تعداد نظرات : 58
تعداد آنلاین : 1


معنای رنگها- ( 2)

 

رنگ آبی : مخصوصا" هنگامی که با مقداری سبزآمیخته باشد سردترین،آرامترین ومتین ترین رنگها است.ارتفاعات بلند کوهستان وآسمان آرام ونیلگون را به خاطر می آورد.ضمنا" می تواند در بعضی اوقات یادآور لحظات نا امیدی نیز باشد.در حالت اشباع کامل (خلوص کامل) زایندگی،امنیت وآرامش را القا می کند.

دیار نخل و رود

 

رنگ بنفش: امواج رنگ پخته بنفش احساس اضطراب وپریشانی ودر برخی موارد اشتیاق،شرم وخجالتی بودن رابیان می کند.حالت موثر وجدی دارد.رنگ مناسب اشخاص مسن است . بین مسیحیان از نظر مذهبی بعنوان نشانه اقرار به گناه وحتی سمبلی از مرگ به کار رفته است. این رنگ در زمان ملکه ویکتوریا در انگلیس بعنوان رنگ مد روز استفاده زیادی داشته است.

دیار نخل و رود

رنگ ارغوانی: بعنوان رنگی اطمینان بخش و والا توصیف شده است.ردای امپراطوری رومی به رنگ ارغوانی بوده است.اثر بخشی آن بیشتر از رنگ بنفش است .گروهی از روان شناسان معتقدند که استعمال مکرر وزیاده از حد این رنگ توسط هنرمندان نقاش،نشان دهنده ترس از علائم مرگ در ضمیر ناخودآگاه آنهاست.این رنگ از تلفیق رنگ بنفش با قرمز تولید می شود.به این دلیل در طیف قابل رویت نور جای خاصی برای خود دارد.مشهور است که حضرت عیسی(ع)به هنگام مصلوب شدن(به صلیب کشیده شدن) لباسی به رنگ ارغوانی برتن داشته است.هومرنویسنده پیش از میلاد یونان باستان ،آنرا نشانه غم،انهدام ومرگ می داند.

دیار نخل و رود

دیار نخل و رود


نويسنده: قاسم شجاعی تاريخ: یک شنبه 13 فروردين 1391برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to ghasem.shojaei.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com